منطق، مانند رياضيات، از جمله علومي است كه براي تثبيت و تبديل به مهارت شدن نياز به تمرين دارد. تمرين هاي موجود در كتاب درسي منطق، همه مباحث را پوشش نمي دهد و بعلاوه از تنوع برخوردار نيست. در حقيقت، اين مهم به عهده دبير و نياز كلاس نهاده شده است. از سوي ديگر، در طراحي امتحانات نهايي درس فلسفه و منطق از انواع پرسش ها استفاده شده و عدم آشنايي قبلي دانش آموز با انواع پرسش ها موجب سرگرداني و كندي در پاسخ گويي و يكي از عوامل افت تحصيلي است. بنابراين طبيعي است كه پس از تاليف مجدد كتاب منطق نياز مبرم به "كتاب كار" در جهت تكميل آموخته هاي فراگيران احساس شود. كتاب فوق درصدد رفع اين نياز است.
انواع پرسش شامل صحيح و غلط ، جاخالي، چهار گزينه اي، جوركردني، تكميل جدول، كوتاه پاسخ و تشريحي در اين كتاب ارائه شده است و تلاش براين بوده كه حيطه هاي مختلف يادگيري را در برگيرد. همچنين در پايان بعضي دروس پرسشهايي به عنوان نمونه طرح گرديده كه حالت واگرا ، يا بازپاسخ، داشته و دانش آموز براي پاسخ گويي به آنها نياز به فراروي و تامل دارد. در جهت رفع خستگي و تنوع بيشتر جدول كلمات نيز تدارك ديده شده است.
دبيران محترم مي توانند بعد از تدريس هر درس ،جلسه بعدي را اختصاص به آزمون و تمرين داده و فراگيران به كمك اين كتاب در كوتاهترين زمان و بعضا بصورت گروهي به حل تمرين ها بپردازند و در نهايت به كمك يكديگر و نظارت استاد به پاسخ هاي صحيح دست يابند. تنوع و همپوشاني سئوالات ضامن نشاط و تثبيت آموخته هاي دانش آموزان در پاسخ گويي است.
يكي از محاسن اين كتاب بهره گرفتن از توانايي علمي و تجربي دبيران استان اصفهان است كه با همكاري غير مستقيم خود با گروه آموزشي فلسفه و منطق استان به آن غني بخشيده اند. گروه استان اميدوار است با استفاده همكاران از اين وسيله كمك آموزشي در ارتقاي معدل و كيفيت آموزش منطق در استان بهبود محسوسي را شاهد باشيم.
انواع پرسش شامل صحيح و غلط ، جاخالي، چهار گزينه اي، جوركردني، تكميل جدول، كوتاه پاسخ و تشريحي در اين كتاب ارائه شده است و تلاش براين بوده كه حيطه هاي مختلف يادگيري را در برگيرد. همچنين در پايان بعضي دروس پرسشهايي به عنوان نمونه طرح گرديده كه حالت واگرا ، يا بازپاسخ، داشته و دانش آموز براي پاسخ گويي به آنها نياز به فراروي و تامل دارد. در جهت رفع خستگي و تنوع بيشتر جدول كلمات نيز تدارك ديده شده است.
دبيران محترم مي توانند بعد از تدريس هر درس ،جلسه بعدي را اختصاص به آزمون و تمرين داده و فراگيران به كمك اين كتاب در كوتاهترين زمان و بعضا بصورت گروهي به حل تمرين ها بپردازند و در نهايت به كمك يكديگر و نظارت استاد به پاسخ هاي صحيح دست يابند. تنوع و همپوشاني سئوالات ضامن نشاط و تثبيت آموخته هاي دانش آموزان در پاسخ گويي است.
يكي از محاسن اين كتاب بهره گرفتن از توانايي علمي و تجربي دبيران استان اصفهان است كه با همكاري غير مستقيم خود با گروه آموزشي فلسفه و منطق استان به آن غني بخشيده اند. گروه استان اميدوار است با استفاده همكاران از اين وسيله كمك آموزشي در ارتقاي معدل و كيفيت آموزش منطق در استان بهبود محسوسي را شاهد باشيم.