شما قبل از هر چیزی باید این موارد رو آماده کنین:
1.ساخت یک ایمیل که سرویس دهندش از pop3 پشتیبانی کنه.(توی این آموزش از Gmail استفاده می کنیم.)
2.برنامه ی outlook که با نصب آفیس روی سیستم شما نصب میشه.(در این آموزش از outlook 2003 استفاده میکنیم.)
3.اگه مایل به ارسال ایمیل از موبایل هستین باید تنظیمات گوشیتون رو برای ارسال و دریافت ایمیل انجام بدین.(اختیاری)
4.مهمتر از همه ویندوز XP
مرحله ی اول :
برنامه ی notepad رو اجرا و این عبارات رو تایپ کنید:
%windir%\system32\shutdown -s -f -t 00
حالا فایلتون رو به این اسم : shutdown.bat ذخیره کنید.
توضیح: این همون فایلیه که وظیفه داره سیستم شما رو خاموش کنه.اگه این فایل رو اجرا کنید سیستم شما خاموش میشه!مدت زمانی که برای خاموش شدن ویندوز در نظر گرفته شده 00 ثانیست که می تونید به جای 00 هر عدد دیگه ای رو جایگزین کنید.
مرحله ی دوم :
وقتی برای خودتون حساب gmail ساختید باید وارد تنظیماتش شده و از اونجا Forwarding and POP/IMAP رو کلیک کنید.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 608x337 and weights 22KB.
حالا گزینه ی Enable POP for all mail رو انتخاب و بر روی Save Changes کلیک کنید.
مرحله ی سوم :
توضیح:اگه قبلا تنظیمات لازم برای دریافت ایمیل از طریق outlook رو انجام دادین می تونید این مرحله رو رد کنید.
برای تنظیم outlook ابتدا اجراش کنید و بعد به این مسیر برید :
Tools>E-mail Accounts
در پنجره ی باز شده Add A New Email Account رو انتخاب و next کنید.
در صفحه ی بعد POP3 رو انتخاب و باز next کنید.
در صفحه ی بعد از شما اطلاعاتی می خواد که باید به دقت پر کنید:
در قسمت your name اسم دلخواهتون رو بنویسید.
در قسمت Email address آدرس ایمیلی که واسه خودتون توی Gmail ساختید رو کامل وارد کنید.
در قسمت (Incoming mail server (POP3 باید pop.gmail.com رو وارد کنید.
در قسمت (Outgoing mail server (SMTP هم باید smtp.gmail.com رو وارد کنید.
در کادر user name که کلیک کنید به صورت خودکار پر میشه که همون نام کاربری شماست(قبل از @ در user@gmail.com)
در قسمت Password هم باید رمز عبور ایمیل خودتون در Gmail رو وارد کنید.
بعد از وارد کردن این اطلاعات باید روی More settings کلیک کنید.
در پنجره ی باز شده از منوی های بالا Outgoing serrver رو انتخاب کنید.
در این پینجره My outgoing server (SMTP) requires authentication رو انتخاب کنید(چک کنید).همینطور Use same settings as my incoming mail server هم باید انتخاب باشه.
حالا باز از منوهای بالا Advanced رو کلیک کنید.
در این صفحه (This server requires an encrypted connection (SSL اولی رو یعنی زیر (Incoming Server (POP انتخاب کنید.(چک کنید)
کمی پایین تر (This server requires an encrypted connection (SSL دومی یعنی زیر (Outgoing Server (SMTP رو انتخاب کنید.(چک کنید) و در کادر مقابل (Outgoing Server (SMTP عدد 465 رو وارد کنید.
حالا ok رو کلیک کنید تا به پنجره ی قبل برگردین و بر روی Test Account Settings کلیک کنید تا برنامه درستی مراحل رو تست کنه.
اگه تست به پایان رسید و چک مارکها سبز بودن که مشکلی نیست و می تونید close کنید و بعد next و بعد finish رو انتخاب کنید تا عملیات تموم بشه.در غیر اینصورت شما مراحل رو دست انجام ندادین و باید برگردین همه رو از نو انجام بدین!
مابقی تنظیمات outlook:
این قسمت مهمترین بخشه و باید به دقت انجام بشه!
در برنامه ی outlook فلش کنار منوی Send/Receive رو کلیک کنید بعد Send/Receive Settings و بعد Define Send/Receive Groups رو انتخاب کنید.
در پنجره ی باز شده Schedule an automatic Send/Receive every رو انتخاب کنید و توی کادر روبروش عدد 1 رو وارد کنید.با این کار برنامه هر 1 دقیقه یک بار به میل شما متصل میشه و ایمیل های جدید رو دریافت می کنه.بعد Close کنید.
حالا به منوی tools رفته و از اونجا Rules and Alerts رو انتخاب کنید.
در پنجره ی باز شده New Rule رو کلیک کنید تا یه صفحه ی جدید ظاهر بشه و که بالا 2تا گزینه داره.شما Start from a blank rule رو انتخاب و از لیست پاینش Check messages when they arrive رو انتخاب و next کنید.
در صفحه ی بعد شما میتونید رفتاری رو که بعد از دریافت ایمیل برنامه ی outlook باید انجام بده مشخص کنید.
که شما باید توی لست دنبال with specific words in the subject بگردید و انتخابش کنید.(چک کنید) و بعد در کادر پایین specific words رو کلیک کنید.در پنجره ای که باز میشه شما باید در کادر کلمه ی دلخواهی رو وارد کنید و بعد add و بعد هم خن کنید.این کلمه همون subject یا موضوع ایمیلیه که شما برای خاموش کردن کامپیوتر از اون استفاده می کنید.میتونید این کلمه رو shutdown بزارید.next کنید تا وارد مرحله ی بعد بشیم.
توی این لیست شما باید کاری که برنامه بعد از دریافت ایمیل انجام بده رو واسش مشخص کنید.پس start an application رو انتخاب کنید(چک کنید) و از کادر پایین بر روی application کلیک کنید تا پنجره ی جدیدی باز بشه.نوع فایل یا files of type رو از کادر کشویی پایین پنجره روی all files بزارید و حالا به مسیر فایل shutdown.bat که در مرحله ی اول ساختین برید و انتخابش کنید.حالا next کنید و بدون اینکه چیزی رو تغییر بدین finish رو کلیک کنید.
تموم شد!!
حالا کافیه از یه کامپیوتر دیگه یا یه گوشی به آدرس ایمیلی که واسه ی کامپیوتر مورد نظر تنظیم کردین میل بفرستین تا بعد از دریافت توسط برنامه ی outlook سیستم مقصد خاموش بشه.
هر گونه سوال،اشکال یا راهنمایی رو فقط در همین تاپیک درج کنید.
نکته : در تمام مدت باید به اینترنت متصل باشید!!
من این روش رو چندین بار و با چند سیستم مختلف و با چند ایمیل متفاوت و چند گوشی تست کردم به خوبی جواب داد
نکته :
برای جلوگیری از خاموش شدن کامپیوتر در صورتی که زمان رو کمی بیشتر
از 0 ثانیه تنظیم کرده باشین میتونید این دستور رو توی Run اجرا کنید :
shutdown -a
(بین shutdown و - یک فاصله با space قرار داره )
1.ساخت یک ایمیل که سرویس دهندش از pop3 پشتیبانی کنه.(توی این آموزش از Gmail استفاده می کنیم.)
2.برنامه ی outlook که با نصب آفیس روی سیستم شما نصب میشه.(در این آموزش از outlook 2003 استفاده میکنیم.)
3.اگه مایل به ارسال ایمیل از موبایل هستین باید تنظیمات گوشیتون رو برای ارسال و دریافت ایمیل انجام بدین.(اختیاری)
4.مهمتر از همه ویندوز XP
مرحله ی اول :
برنامه ی notepad رو اجرا و این عبارات رو تایپ کنید:
%windir%\system32\shutdown -s -f -t 00
حالا فایلتون رو به این اسم : shutdown.bat ذخیره کنید.
توضیح: این همون فایلیه که وظیفه داره سیستم شما رو خاموش کنه.اگه این فایل رو اجرا کنید سیستم شما خاموش میشه!مدت زمانی که برای خاموش شدن ویندوز در نظر گرفته شده 00 ثانیست که می تونید به جای 00 هر عدد دیگه ای رو جایگزین کنید.
مرحله ی دوم :
وقتی برای خودتون حساب gmail ساختید باید وارد تنظیماتش شده و از اونجا Forwarding and POP/IMAP رو کلیک کنید.
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 608x337 and weights 22KB.
حالا گزینه ی Enable POP for all mail رو انتخاب و بر روی Save Changes کلیک کنید.
مرحله ی سوم :
توضیح:اگه قبلا تنظیمات لازم برای دریافت ایمیل از طریق outlook رو انجام دادین می تونید این مرحله رو رد کنید.
برای تنظیم outlook ابتدا اجراش کنید و بعد به این مسیر برید :
Tools>E-mail Accounts
در پنجره ی باز شده Add A New Email Account رو انتخاب و next کنید.
در صفحه ی بعد POP3 رو انتخاب و باز next کنید.
در صفحه ی بعد از شما اطلاعاتی می خواد که باید به دقت پر کنید:
در قسمت your name اسم دلخواهتون رو بنویسید.
در قسمت Email address آدرس ایمیلی که واسه خودتون توی Gmail ساختید رو کامل وارد کنید.
در قسمت (Incoming mail server (POP3 باید pop.gmail.com رو وارد کنید.
در قسمت (Outgoing mail server (SMTP هم باید smtp.gmail.com رو وارد کنید.
در کادر user name که کلیک کنید به صورت خودکار پر میشه که همون نام کاربری شماست(قبل از @ در user@gmail.com)
در قسمت Password هم باید رمز عبور ایمیل خودتون در Gmail رو وارد کنید.
بعد از وارد کردن این اطلاعات باید روی More settings کلیک کنید.
در پنجره ی باز شده از منوی های بالا Outgoing serrver رو انتخاب کنید.
در این پینجره My outgoing server (SMTP) requires authentication رو انتخاب کنید(چک کنید).همینطور Use same settings as my incoming mail server هم باید انتخاب باشه.
حالا باز از منوهای بالا Advanced رو کلیک کنید.
در این صفحه (This server requires an encrypted connection (SSL اولی رو یعنی زیر (Incoming Server (POP انتخاب کنید.(چک کنید)
کمی پایین تر (This server requires an encrypted connection (SSL دومی یعنی زیر (Outgoing Server (SMTP رو انتخاب کنید.(چک کنید) و در کادر مقابل (Outgoing Server (SMTP عدد 465 رو وارد کنید.
حالا ok رو کلیک کنید تا به پنجره ی قبل برگردین و بر روی Test Account Settings کلیک کنید تا برنامه درستی مراحل رو تست کنه.
اگه تست به پایان رسید و چک مارکها سبز بودن که مشکلی نیست و می تونید close کنید و بعد next و بعد finish رو انتخاب کنید تا عملیات تموم بشه.در غیر اینصورت شما مراحل رو دست انجام ندادین و باید برگردین همه رو از نو انجام بدین!
مابقی تنظیمات outlook:
این قسمت مهمترین بخشه و باید به دقت انجام بشه!
در برنامه ی outlook فلش کنار منوی Send/Receive رو کلیک کنید بعد Send/Receive Settings و بعد Define Send/Receive Groups رو انتخاب کنید.
در پنجره ی باز شده Schedule an automatic Send/Receive every رو انتخاب کنید و توی کادر روبروش عدد 1 رو وارد کنید.با این کار برنامه هر 1 دقیقه یک بار به میل شما متصل میشه و ایمیل های جدید رو دریافت می کنه.بعد Close کنید.
حالا به منوی tools رفته و از اونجا Rules and Alerts رو انتخاب کنید.
در پنجره ی باز شده New Rule رو کلیک کنید تا یه صفحه ی جدید ظاهر بشه و که بالا 2تا گزینه داره.شما Start from a blank rule رو انتخاب و از لیست پاینش Check messages when they arrive رو انتخاب و next کنید.
در صفحه ی بعد شما میتونید رفتاری رو که بعد از دریافت ایمیل برنامه ی outlook باید انجام بده مشخص کنید.
که شما باید توی لست دنبال with specific words in the subject بگردید و انتخابش کنید.(چک کنید) و بعد در کادر پایین specific words رو کلیک کنید.در پنجره ای که باز میشه شما باید در کادر کلمه ی دلخواهی رو وارد کنید و بعد add و بعد هم خن کنید.این کلمه همون subject یا موضوع ایمیلیه که شما برای خاموش کردن کامپیوتر از اون استفاده می کنید.میتونید این کلمه رو shutdown بزارید.next کنید تا وارد مرحله ی بعد بشیم.
توی این لیست شما باید کاری که برنامه بعد از دریافت ایمیل انجام بده رو واسش مشخص کنید.پس start an application رو انتخاب کنید(چک کنید) و از کادر پایین بر روی application کلیک کنید تا پنجره ی جدیدی باز بشه.نوع فایل یا files of type رو از کادر کشویی پایین پنجره روی all files بزارید و حالا به مسیر فایل shutdown.bat که در مرحله ی اول ساختین برید و انتخابش کنید.حالا next کنید و بدون اینکه چیزی رو تغییر بدین finish رو کلیک کنید.
تموم شد!!
حالا کافیه از یه کامپیوتر دیگه یا یه گوشی به آدرس ایمیلی که واسه ی کامپیوتر مورد نظر تنظیم کردین میل بفرستین تا بعد از دریافت توسط برنامه ی outlook سیستم مقصد خاموش بشه.
هر گونه سوال،اشکال یا راهنمایی رو فقط در همین تاپیک درج کنید.
نکته : در تمام مدت باید به اینترنت متصل باشید!!
من این روش رو چندین بار و با چند سیستم مختلف و با چند ایمیل متفاوت و چند گوشی تست کردم به خوبی جواب داد
نکته :
برای جلوگیری از خاموش شدن کامپیوتر در صورتی که زمان رو کمی بیشتر
از 0 ثانیه تنظیم کرده باشین میتونید این دستور رو توی Run اجرا کنید :
shutdown -a
(بین shutdown و - یک فاصله با space قرار داره )